Innovatie is een sleutelwoord in het bedrijfsleven. Nieuwe producten, programma’s, diensten, processen, organisatievormen of campagnes vergen veel creatieve denkkracht.

Op verzoek van bedrijven organiseer ik rondom concrete vraagstukken tijdelijke denktanks die geconcentreerd aan oplossingen werken.

Na een grondige analyse werf ik vindingrijke experts uit de wereld van de kunst, de wetenschap en het bedrijfsleven en daag hen uit om zich in het vraagstuk te verdiepen.

Samen met de opdrachtgever doorlopen we een zorgvuldig geregisseerd werk- en denkproces dat uitmondt in oplossingen en vernieuwende ideeën. Die moeten behalve verrassend ook praktisch toepasbaar zijn.

Vraagstukken lopen erg uiteen. Recent werkten we aan vragen als: 

  • Hoe verhoog ik het creatieve vermogen van mijn medewerkers?
  • Hoe werk ik aan vertrouwen bij mijn fusiepartner?
  • Hoe kan ik geld verdienen met duurzaamheid?
  • Hoe krijg ik tegenstanders van mijn voorstel aan mijn kant?
  • Hoe krijg ik onze bedrijfsfilosofie tussen de oren van mijn medewerkers?
  • Hoe kan ik verantwoord ondernemen zonder bijbedoelingen?
  • Hoe krijg ik een sociale onderneming winstgevend?

Soms werk ik uitsluitend met de medewerkers van een bedrijf of een overheidsinstelling en faciliteer ik hen. Bijvoorbeeld bij het ontwerpen van nieuwe concepten voor hun programma’s of dienstverlening.

Afhankelijk van de complexiteit van het vraagstuk bedraagt de doorlooptijd een dag (pressure cooker) tot enkele weken.

Kernwoorden zijn in alle gevallen: maatwerk, resultaatgericht, hoog niveau, innovatief en inspirerend.

In de afgelopen jaren werkte ik onder meer voor de volgende bedrijven:
Royal Haskoning, Boer&Croon, Inbo Architecten, ABNAMRO, Mediq, VNO-NCW, Greenpeace, VPRO en Tènce.